Gumi- és akkumulátorszerviz, mobil gumiszervíz
 
ügyfélszolgálat: 06-23/336-261
     

Akku segély - Akkumulátor szerviz


Hiba keresés, avagy mit tegyünk ha nem indít?  

Ha gépkocsinkba beülve azt tapasztaljuk, hogy a gyújtáskulcs elforgatása után (vagy a start gomb megnyomását követően) nem forgat önindító berendezésünk, akkor a következő képpentudjuk eldönteni, hogy akku hibáról van -e szó.
Amennyiben rendelkezünk műszerfali töltésmérő műszerrel, annak értékét leolvasva megállapíthatjuk, hogy van -e elegendő feszültség az akkumulátorunkban az indítás idején. Ha a feszültségmérő nem esik kb. 10V alá, akkor nem az akkumulátorunkkal van probléma.
Ha nincs, ilyen műszerünk, akkor győződjünk meg, hogy az akkumulátor sarui megfelelően legyenek rögzítve. Ha ezt követően sikeresen tudunk indítani, akkor kontakt hibánk volt.
Ha nem tudtunk indítani, kapcsoljuk fel a fényszórónkat és úgy próbáljunk meg indítani. (Létezik olyan elektromos rendszer, amely az indítást segítendő lekapcsolja annak idejére a világítást, így ezeknél nehezebb a hiba megállapítás.)
A fényszóró színe és fényének intenzitása is árulkodik az akkumulátor töltöttségéről. Ha fényszórónk élénken világít indítási kísérlet közben, akkor nem akku problémánk van, hanem valószínűleg önindító vagy indításgátló berendezés hibásodott meg. Indítási kísérlet közben a műszerfal fényei is elhalványodnak, akár el is tűnnek, ha nincs elegendő feszültség akkumulátorunkban.


Lemerült, de miért?
 
Modern akkumulátor magától nem merül le, csak hosszú, használatmentes hónapok alatt. Ha túl hamar észleljük ezt, annak több oka lehet.Természetes elhasználódás. Lehet, hogy megérett a cserére öreg, gyenge az akkunk. Cseréljük ki akkumulátorunkat!
Ritka használat. Kevés az utántöltés. Használjuk gyakrabban, hosszabb távon, kevesebb fogyasztóval, vagy időnként töltsük fel akkumulátorunkat!
Alvó állapot túl nagy áramfelvétel. Túl sok áramot vesznek fel a gépkocsink készenléti állapotában működő berendezései (Pl. riasztó, álló fűtés stb.) és ez nem tesz lehetővé hosszabb utántöltés nélküli használatot. Megoldás: Ha lehet, tegyünk be nagyobb akkumulátort a gépkocsiba, vagy két akkumulátorunk legyen beépítve, amiből az egyik ellátja az alvó berendezések energia igényét, a másik pedig csak az indításban segít be.
Zárlat az elektromos rendszerben. Akár egy zárlatos berendezés is merítheti akkumulátorunkat. Megoldás: Szüntessük meg a zárlatot!
Sofőr hiba. Ez alatt azt értem, ha mi magunk felejtünk fogyasztót működésben és az akkunk ezért merül le. Megoldás: Töltsük fel akkumulátorunkat és ügyeljünk a fogyasztókra!
Töltőrendszer hibája. Ha nincs töltésünk, vagy nem elégséges, akkumulátorunk kimerül. Megoldás: Javíttassuk meg töltő rendszerünket és töltsük fel akkumulátorunkat! 
A ritka használat, az alvó állapot áramfelvétele, a zárlat, a működésben felejtett fogyasztó és a töltőrendszer hibája együtt és külön-külön is képes az akkumulátor korai szulfátosodását előidézni, ami a tönkremenetelét okozza.



Amennyiben nem boldogul, keresse cégünket!

Amennyiben nem indul gépjárűve és nem tud szervizünkbe jönni, úgy mobil egységünk előzetes egyeztetés után felkeresi Önt a megadott címen és segítséget nyújt gépjárműve elindításában, vagy a kiszállított, új akkumulátort beszereli gépjárművébe.

A régi, elhasználódott akkumulátort díjmentesen elszállítjuk a helyszínről és szakszerűen tároljuk, majd leadjuk.

Amennyiben nálunk vásárolja új akkumulátorát és hozzájárul ahhoz, hogy a régi akkumulátort elszállítsuk, úgy törökbálinti telephelyünk 10 km-es körzetében a kiszállás ingyenes.
Távolabbi kiszállás esetén 5.000 Ft alap- és120 Ft+áfa/km kiszállási díjat számolunk fel.
     
 
 

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS



 
qr-kod

 

Oldal tetejére

  Powered by Lime Lite CMS